Уявіть собі, що ви адвокат. Зовсім недавно ви виграли свою першу гучну справу, ваша кар’єра пішла вгору, колеги і друзі вами пишаються, життя вдалося. Проте як ви будете себе почувати, якщо одного разу дізнаєтеся що ваш клієнт, котрого ви успішно захистили в суді, після повернення додому жорстоко вбиває свою дівчину? П’ятнадцять ножових поранень. Як зміниться ваше життя після цього? Чи зможете ви взагалі після цього нормально жити?
Японський Детектив
У центрі сюжету Judgment колишній адвокат, а тепер приватний детектив, Такаюкі Ягамі, який в компанії з колишнім якудзою Кайто розслідує серію загадкових вбивств. Злочини відбуваються в знайомому з минулих частинам Yakuza районі Камурочо. Всі традиційні для серії елементи, на кшталт спонтанних вуличних бійок, ігрових автоматів, бейсболу, Маджонгу і хостесс-клубів продовжують своє існування і тут з невеликими, але досить помітними, змінами.
Так як Ягамі керує детективним агентством, то спостереженню в грі приділено значну кількість уваги. Одним з нововведень стали розслідування від першої особи, де головний герой повинен визначити важливі для справи елементи, та докази, а потім зібрати воєдино свої спостереження.. На початку все це нагадує піксель хантінг, де вам потрібно знайти інтерактивний об’єкт або область в межах екрану або кімнати, але прокачування допоміжних умінь робить ці численні інтерлюдії куди менш болючим випробуванням.
І якщо пошук доказів мене не сильно вразив (є так є, ну і чорт з ними), то стеження за об’єктами — це, мабуть, найгірша частина гри. Перші декілька разів було звичайно весело тримати дистанцію і ховатися за машинами/стовпами/etc. Проте, коли тебе змушують грати в симулятор сталкера спершу в основному завданні, а потім ти раз за разом нудьгуєш з цим в побічних місіях, це починає дратувати. Вже ближче до середини гри я почав ловити себе на думці: “Тільки б не стеження. Ні! Не хочу!”. Втім, претензія по суті своїй суто суб’єктивна і притягнута за вуха.
До речі, про побічні місії. Що в Yakuza, що в Judgment додаткові квести — важлива частина гри. Я б навіть сказав, частина рівноцінна за значенням основної сюжетної лінії. Деякі з них цілком серйозні і дуже добре вписуються в основну розповідь, ще сильніше занурюючи гравця в світ Judgment. А деякі настільки безглузді і тупі, що від раптового когнітивного дисонансу хочеться жбурнути ґеймпад на підлогу. Ну або заплакати в істериці. Побічні завдання від хлопців з Ryu Ga Gotoku Studio вже давно стали окремим видом мистецтва. Знавці Yakuza це охоче підтвердять. Настійно рекомендую не пропускати жодного додаткового квесту. Ніколи не знаєш, чим може обернутися звичайний похід в бар, або пошуки боса китайської мафії. Господи, та навіть до колишніх колег в офіс не можна зайти просто так. Обов’язково що-небудь та трапиться.
Також тут присутні погоні. Вони являють собою простий раннер, де потрібно лише трохи рухати героя вліво-вправо і виконувати QTE.
Нововведенням стало спостереження за персонажами за допомогою дрона, який поза сюжетними завданнями може бути серйозно модифікований і дозволяє взяти участь в спеціальних змаганнях. До слова, запасні частини до нього валяються прямо на вулицях нашого улюбленого району.
Змінився і набір спеціальних додатків в телефоні. Тепер, крім швидкого виклику карти, яка прокладає маршрути і шукає по місцях, закладах та визначних пам’ятках, вам пропонується система налаштування дрону, фотокамера, набори вмінь і список контактів для обміну повідомленнями.
Старі добрі речі
Вміння, як і раніше, купуються в обмін на SP, які ви отримуєте по ходу сюжету, за виконання побічних завдань і навіть за найелементарніші речі, на кшталт вуличної бійки або куштування нової страви в ресторані.
Здібності розділені на три види. Перші — загального типу, на зразок величини обсягу здоров’я, сили ударів і спеціальних прийомів. Другі — це вміння, пов’язані з побічними завданнями, на зразок стійкості дрона проти вітру або витривалості головного героя під час зловживання алкоголем. Треті — безпосередньо звичайні бойові прийоми.
Система рукопашного бою у Judgment нагадує Yakuza 0, зі зміною стилів, яких тут два. Один більш ефективний проти груп бійців, а інший проти самітних супротивників. Крім двох стилів і розширеного набору добивань, автори урізноманітнили бійки відскоками від стін і кидками під автомобілі.
Система пошкоджень також зазнала змін. Якщо противник завдав вам спеціальний удар або різанув холодною зброєю, то ви втратите невідновлюваний шматок здоров’я, який не можна повернути в попередній стан їжею і напоями. Тут вже знадобиться допомога підпільного лікаря, або одна зі спеціальних і досить дорогих аптечок. Останні можна також знайти на локаціях, але відбувається це дуже рідко.
Якщо відволіктися від різних випробувань, несподіваних побічних справ, романтики і випадкових подій, то основний сюжет виглядає куди більш жорстким, ніж в Yakuza, з графічним реалізмом і правдоподібними персонажами, в дії яких віриш. Тому немає нічого дивного в тому, що виконавець ролі одного з місцевих злочинців сів у в’язницю за пакет кокаїну.
Yakuza 0/2?
Judgment виглядає гарніше, ніж Yakuza 6 і Kiwami 2. Об’ємне освітлення, реалістична фізика тканин неонові вивіски і правильна робота з тінями роблять картинку вночі куди більш живою, ніж вдень, але і під променями сонця Judgment виглядає більш ніж гідно.
Незважаючи на нову назву, Judgment — це наступна частина серії Yakuza з чудовою історією, чудовою англійською озвучкою, реалістичною графікою, харизматичними персонажами і крутим ігроладом. Грі не вистачає полірування деяких аспектів ігрового процесу і більше сміливих рішень по частині нелінійності, але навіть так, Ягамі і його позитивний напарник Кайто, разом з численними статистами (від дівчини з гітарою до продажного поліцейського) відмінно справляються із завоюванням сердець гравців. Там де Кірію був занадто правильний і чесний, Такаюкі дозволяє собі помилки і сарказм, які роблять його куди більш живим героєм.
Вдалося
- Затягнути сюжетом
- Замінити Кірію
- Зробити Камурочо кращим
Не вдалося
- Побічні завдання
- Переслідування
Cподобалася стаття? Підтримай PlayUA
На платформі Donatello ви можете підтримати нас як одноразовим донатом, так і оформити щомісячну підписку. Усі наші підписники на Donatello отримують цифрові або фізичні приємнощі залежно від суми донату. Долучайтеся до нашої спільноти!